اتوشویی آنلاین

خشکشویی و به وسیله ی انواع حلال ها

29/سپتامبر/2018
تحریریه لاوسته

آب – یک حلال جهانی است و معمولا استفاده از آن بر روی هر چیزی امن و بی خطر است و لی صد در صد موثر برای تمام لکه ها نیست .

نمک – ارزان است و معمولا در دسترس همه هست .لکه اسپری، ادکلن، شربت و خون را به راحتی پاک می کند.

آب لیمو /سرکه-این مواد اسیدی ملایمی هستند که می توانند بر روی لکه های حاصل از قهوه ، چای ، مواد چسبناکی همچون جای نوار چسب یا چسب مایع مورد استفاده قرار گیرد . سرکه برای ازبین بردن لکه کپک بسیار مفید است .توجه گردد این مواد را بر روی پارچه های پشمی به کارنبرید.

مواد شوینده – مواد شوینده مورد استفاده در یک خشکشویی اینترنتی و شستن ظروف در بیشتر موارد می تواند مورد استفاده قرار گیرد  مایع ظرفشویی معمولا تندتر است و می تواند بر روی پارچه های ظریف آسیب وارد کند . هردوی این موارد بر روی لکه های روغنی بسیار موثراند . بنابراین می توان از این دو ماده برای پاکسازی لکه حاصل ازآبگوشت ، همبرگر و لکه شکلات استفاده کنید .

سفید کننده های اکسید کننده- هیدروژن پراکسید یکی از شایع ترین موارد دراین دسته است این مواد برای حذف رنگ بسیار عالی هستند برای لکه بری حاصل ازمواد آرایشی یا سایر لکه های به وجودآمده از رنگدانه ها استفاده کنید . این مواد اثر کمتری نسبت به گریس دارند و می توانند به پارچه های ظریف آسیب وارد کنند .

گلیسیرین – این یک روش خنثی برای از بین بردن لکه های موجود بر روی لباسهاست ازگلیسیرین می توان برای پاک کردن لکه های حاصل از جوهر یا رنگ استفاده کرد .

مواد معدنی – این مواد برای گریس های بسیار سخت همچون آسفالت بسیار مناسب است از مواد معدنی نمی توان برای پارچه های ظریف استفاده کرد .

آشنایی با حلال های انواع لکه ها

روغن = گچ سفید

دئو درانت = دستمال مرطوب

قهوه = جوش شیرین

رژلب = الکل

چربی = نوشابه سفید

جوهر = شیر

عرق بدن = آب لیمو

شراب = نمک

چمن = سرکه

خون = آب اکسیژنه

آثار لوازم آرایش = فوم اصلاح

انواع توت = آب صد درجه در حال جوشیدن

با دوستان‌ به اشتراک بگذارید