اتوشویی آنلاین

نکات کلیدی در مورد نگهداری لباس

29/سپتامبر/2018
تحریریه لاوسته
جستجو

بهترین روش نگهداری و شستشوی لباس

برای نگهداری از لباس خوب باید خوب عمل کرد. ما یک دستورالعمل عالی داریم که عمر و حفظ کیفیت لباسهایتان را تضمین می کند.

۱-اولین چیزی که باید رعایت کنید این است که وقتی لباسهایتان را از تنتان در می آید آویزانشان کنید. این طوری لباسها دیرتر از ریخت و قواره می افتد لباس هرچه کمتر چروک شود و شما کمتر آن را اتو بکشید بهتر است.اتو عمر لباس را کم می کند.

۲-اگر لباستان لک شد آن را سریع بشویید و نگذاریید لکه برای مدت زیادی بماند چون ممکن است بعدا آن پاک نشود. اگر در مهمانی بودید یا کاری داشتید که نمی توانستید سریع لباس را بشویید یک تکه یخ تهیه کنید و علی الحساب روی آن بگذارید بعدا که خواستید لباس را بشویید لکه راحت تر پاک می شود.

۳-لباس هایتان را زود به زود بشویید.چون آلودگی ناشی از عرق بدن و آلاینده ها در هوا عمر پارچه را کم می کند.برای شستشوی لباس بهتر است از شوینده های ملایم استفاده کنید.اگر لباستان در حد کثیفی های روزمره و عرق کردن است چه اصراری است آن را خیلی بشویید. یک آب سرد و یک شوینده ملایم کارتان را راه می اندازد.

۴-موقع شستن لباسها آنها را تفکیک کنید.بعد بیندازید داخل ماشین لباسشویی.این تفکیک هم باید شامل رنگ و هم شامل جنس لباسها باشد.یعنی شلوار لی را با تی شرت نخی ظریفتان یک جا نشویید.

۵-اگر ماشین لباسشویی تان اجازه این تنظیم را می دهد که فقط آبگیری کند اما قبل از شروع به کار خشک کن خاموش شود.حتما از این مکان استفاده کنید و لباسها را بدون اینکه در دور تند خشک کن سرگیجه و تهوع بگیرند آویزان کنید.

۶-بعد از خشک شدن لباسها آنها را داخل کمد و با فاصله ای که خیلی با هم تماس نداشته باشند آویزان کنید. قانون آویزان کردن شامل همه لباسها می شود جز لباسهای پشمی و بافتنی این لباسها را تا کنید و در قفسه بچینید.

راهنمای نهایی شستن لباس ها

حتما برای شما هم پیش آمده که به خاطر احتمال رنگ رفتگی و بور شدن لباس آن کمتر شسته ایم.اما نیازی به نگرانی نیست مهمترین موضوع شستشوی جداگانه لباسهای مشکی از دیگر رنگ هاست که علاوه بر محافظت خود این لباس ریسک رنگ پس دادن آن به لباسهای روشن هم دیگر وجود نخواهد داشت.لباس مشکی حتما باید با آب سرد شسته شود و هنگام خشک کردن این لباس برای جلوگیری از بور شدن رنگ آن بهتر است در نور کاملا مستقیم خورشید خشک نشود.حتما به برچسب علائم شستشوی لباس بر روی آن دقت کنید.

شستن لباسهای مشکی

شستن لباسهای مشکی طوری که لکه های سفید حاصل از شوینده ها روی آن باقی نماند یکی از دغدغه های خانم ها و یا آقایانی است که با لباسهای مشکی و یا تیره می پسندند. بهترین راه ممکن این است که آنها را با آب سرد و شوینده ملایم بشویید زیرا شوینده های قوی باعث بور شدن لباس می شود و به بافت پارچه آسیب می رسد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که لباس مشکی و یا چادر مشکی شما پرز زیادی به خود بگیرد و مایه دردسر شود. برای پیشگیری از چنین حالتی هنگام شستن لباسهای مشکی از نرم کننده استفاده کنید تا این ویژگی در آنها از بین برود . پس از شستن و خشک کردن لباسهای مشکی هرگز آنها را جلوی نور مستقیم و تند آفتاب آویزان نکنید زیرا باعث خراب شدن رنگ آنها می شود و آنها را بور می کند . در نهایت بهتر است که لباسهای تیره و مشکی خود را به یک خشکشویی معتبر بسپارید و بدون هیچ نگرانی در مورد اینکه لباستان خراب می شود یا نه کار شستشو را انجام دهید.

یکی از مهم ترین خاصیت هایی که چادر مشکی دارد این است که گرما را به خود جذب می کند به خصوص در روزهای گرم تابستان این مسئله سبب شده که خیلی زود بوی عرق گرفته و بوی بدی به خود بگیرد . البته این تمام ماجرا نیست گاهی می خواهید آن را بپوشید با معظلی دیگر به نام سفیدک زدن مواجه می شوید.

لباس مشکی رنگ و رو رفته تان را نو کنید

لباسها را در ماشین لباسشویی قرار دهید و شست و شو را با دوره عادی ماشین لباسشویی و آب سرد شروع کنید.

این روش بیشتر برای پارچه های پنبه ای مثل تی شرت های رنگ و رو رفته مؤثر است. این روش برای پارچه های دیگر خیلی تائیر گذار نیست قهوه بیشتر جلوه طبیعی به لباس می دهد. یک قوری قهوه دم کنید.

اهمیتی ندارد که قهوه را چگونه تهیه می کنید فقط باید قهوه تازه و غلیظ باشد البته اگر شما طرفدار قهوه هستید از این کار لذت خواهید برد.

دو فنجان قهوه را به ماشین لباسشویی اضافه کنید. اجازه دهید که مراحل شست و شو ادامه پیدا کند. لباسهایتان را آویزان کنید( بدون خشک کردن) خواهید دید که چگونه لباسهای مشکی شما رنگ و رو تازه ای می گیرند.

اگر زیپ شلوارتان گیر می کند.

ابتدا چک کنید که چیزی بین دندانه های زیپ گیر نکرده باشد. اگر چیزی گیر نکرده بود زیپ را به وسیله وازلین چرب کنید. اگر وازلین نداشتید از شمع، واکس یا روغن زیتون یا حتی صابون اضافه کنید.

تغییر شکل یقه پیراهن

برای پیشگیری از تغییر شکل دادن یقه پیراهن مردانه حتما از نگه دارند یقه استفاده کنید. ولی در صورت بروز این مشکل به یک اتو و لایی چسب برای محکم کردن پارچه نیاز دارید. که به راحتی می توانید تهیه کنید و برای چسباندن آن فقط به کمی صبر و حوصله نیاز دارید.

وقت آن رسیده که از یک متخصص کمک بخواهید. با دانلود اپلیکیشن خشکشویی آنلاین می‌توانید به مجموعه‌ای متنوع از انواع خدمات خشکشویی دسترسی داشته باشید و به راحتی در هر ساعتی از شبانه‌روز سفارش خشکشویی خود را ثبت کنید.

با دوستان‌ به اشتراک بگذارید
مطالب مرتبط
شستن لباس با دوخت سنتی

نحوه شستن و اتوکشی لباسهای سنتی

دیرزمانی است که انواع دوخت های سنتی نظیر تابلوهای ملیله دوزی، سرمه دوزی و منجوق دوزی و سایر دست دوزها زینت بخش زندگی ما ایرانیان بوده و هست.اما بسیاری ...
بیشتر بخوانیم
شستشوی الیاف مصنوعی

لکه بری و شستشوی لباس الیاف مصنوعی

پارچه های الیاف مصنوعی به حرارت حساس هستند و هرگز نباید در دمای بالا خشک شوند .بهتر است از اتو کردن این نوع پارچه اجتناب کنید اما اگر نیاز به اتو کردن ...
بیشتر بخوانیم