خشکشویی

خشکشویی لباس نوزاد ، قدم نورسیده مبارک

06/می/2019
تحریریه لاوسته
جستجو
خشکشویی لباس نوزاد

خشکشویی لباس نوزاد

نوزادان نعمت‌های الهی برای هر خانه‌ای هستند. آنها همراه با آمدنشان، دنیایی از شادی و نشاط و شور زندگی را با خود همراه می‌آروند. با همه این خوبی‌ها، بچه‌ها به مراقبت زیادی هم نیاز دارند و باید خودتان را برای انجام بسیاری از کارهای جدید و اضافه آماده کنید. اصلاً قابل تصور هم نیست که چطور موجود کوچکی مثل یک نوازد تازه رسیده، می‌تواند این همه لکه ایجاد کند.

البته ما قطعاً نمی‌توانیم درباره همه جوانب زندگی جدیدتان همراه با نوزاد به شما کمک کنیم، اما کاری که از دستمان برمی‌آید راهنمایی شما در زمینه شستشوی لباس نوزادان است. پوست نوزاد خیلی نرم و حساس است و به همین خاطر به مراقبت بسیار ویژه‌ای نیاز دارد به خصوص وقتی بحث لباس در میان باشد که به طور مستقیم با پوست او در تماس است.  لباس‌های نوزادان باید تمیزترین و نرم‌ترین پارچه‌ها در خانه شما باشند. بدین صورت پوست حساس او از انواع عارضه‌ها، حساسیت‌ها و به طور ‌کلی ناراحتی‌های مختلف در امان خواهد ماند.

 

مراقبت از یک نوزاد می‌تواند ریزترین و جزئی‌ترین احساسات و توانایی‌های شما به عنوان پدر یا مادر را برانگیزد. این یک تجربه منحصر به فرد و زیباست که مسئولیت‌های زیادی را همراه خودش به زندگی شما اضافه می‌کند. نگهداری از نوزاد کار بسیار پرمسئولیتی است چون باید مطمئن شوید که همه نیازهای روزانه او به بهترین شکل تامین می‌شوند.

یکی از این نیازها، نیاز به داشتن لباس‌های تمیز است. شما که نمی‌خواهید لکه‌های سرسخت روی لباس قشنگ فرزندتان باقی بمانند؟ به همین خاطر یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های پدر و مادرهای جوان، شستشوی لباس نوزادشان است. اکثر والدین اغلب مطمئن نیستند که چطور باید درباره کاربردی‌ترین و صحیح‌ترین روش شستشوی لباس نوزاد خود تصمیم‌گیری کنند. با اینکه آبشویی لباس نوزادان احتمالاً یکی از پرکاربردترین روش‌ها برای شستشوی لباس بوده، اما بررسی نکات ریز و درشت و روش‌های دیگر هم همچنان الزامیست. در مقاله امروز خشکشویی لاوسته قصد داریم روش‌های مناسب برای شستشوی لباس نوزادان و نیز خشکشویی لباس نوزاد را بررسی کنیم.

 

 

خشکشویی لباس نوزاد

 

پیش از رسیدن نوزاد اتاق نوزاد بالاخره آماده شده و لباس‌های ناز و ظریف و کوچک در کشوهای بامزه نوزاد جای گرفته‌اند. گهوراه نوزاد هم ساخته شده و حالا همه‌چیز آماده رسیدن عضو جدید خانواده است. همه‌چیز مرتب است؟ آماده‌اید؟ پس این بچه کجاست! خیلی هم عجله نداشته باشید. آیا می‌دانستید لباس‌ها و پتوی‌ها نوزادتان از کارخانه تا مغازه تا خانه شما در معرض چه آلودگی‌هایی بوده است؟

حتی لباس‌های جدید هم نیاز به شستشو دارند، به خصوص که پای لباس کودک در میان باشد. لباس‌های کوچک نوزادان ممکن است در کارخانه‌ یا حتی انبار به شکلی آلوده شده باشند. در عین حال، وقتی در مغازه هستند و پیش از اینکه شما آن را برای فرزند دلبندتان انتخاب کنید، افراد زیادی آن را دیده و لمس کرده‌اند و همین موضوع هم می‌تواند باعث انتقال آلودگی‌های دیگری شده باشد.

شستن لباس نوی نوزاد برای از بین بردن کلیه آلودگی‌هایی که ممکن است روی آن وجود داشته باشد، در حقیقت الزامی است. این نکته برای همه ملحفه‌ها و پتوها و سایر پارچه‌هایی که نوزاد با آنها سر و کار دارد هم صادق است. با توجه به تگ دستورالعمل شستشو، لباس را با گرم‌ترین درجه مجاز آب بشویید. باز هم اگر طبق تگ لباس ایرادی نداشت، آنها را با بالاترین دمای مجاز اتو کنید تا هرگونه میکروب و آلودگی باقی مانده به طور کامل از میان برود.

 

مواد شوینده برای شستشوی لباس نوزاد

امروزه تعداد زیادی شوینده ویژه کودکان تولید می‌شوند که مراقبت از پوست فرزند شما را به عنوان اولویت اول خود به رسمیت می‌شناسند.  دسترسی به این شوینده‌ها هم معمولاً کار سختی و نیست می‌توانید آنها را به راحتی در نزدیک‌ترین سوپرمارکت محلی پیدا کنید. بعضی از خانواده‌ها به سراغ شوینده‌های معمولی بدون مواد شیمیایی مضر و بدون بو می‌روند. این مواد pH خنثی دارند و تاثیر مواد تشکیل دهنده آنها روی پوست، قبلاً در شرایط آزمایشگاهی تست شده است.

برای شستشوی لباس نوزاد خود از مایع‌های نرم‌کننده استفاده نکند. رنگ و اسانس‌های معطر به کار رفته در این مواد ممکن است باعث بروز حساسیت‌های پوستی در نوزاد شما شوند. در عوض می‌توانید یک دوم پیمانه سرکه به لباس‌های در حال شستشو اضافه کنید که خودش یک نوع نرم‌کننده طبیعی به حساب می‌آید.

 

لکه‌بری از لباس نوزاد

باید هر چه سریع‌تر به لکه‌ها رسیدگی کنید هر چه زودتر به دادشان برسید، نتیجه بهتر خواهد بود.

  1. پیش از اینکه کار لکه‌گیری را آغاز کنید، موادی که لکه ایجاد کردند را تا جایی که می‌توانید از روی لباس بردارید.
  2. سپس لباس را به مدت ۲۰ دقیقه در آب سرد بخیسانید. همین کار می‌تواند برای از بین بردن لکه‌های ساده مثل آب دهان یا شیر خشک کافی باشد. اما اگر لکه سرسخت بود، باید پیش از آغاز لکه‌بری و شستشو، لباس را در آب بخیسانید تا لکه نرم شود. برای از بین بردن بوهای نامطبوع و شفاف شدن لباس هم می‌توانید از چند قطره سرکه حین خیس خوردن لباس در آب استفاده کنید.
  3. برای از بین بردن لکه‌های سرسخت، چند قاشق جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا یک ترکیب خمیر مانند تشکیل شود. حالا این ترکیب را روی لباس کودک قرار دهید و حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید.
  4. سپس با توجه به دستورالعمل‌های موجود روی تگ لباس، آن را بشویید.

 

شستشوی اسباب بازی کودکان و باکتری‌ها

عروسک‌های نرم از بهترین دوستان کودکان هستند. با این حال به این عروسک‌ها خیلی سخت می‌گذرد و معمولاً روی زمین کشیده می‌شوند کثیفی و میکروب و باکتری‌های زیادی جذب می‌کنند. تمیز نگه داشتن این جور اسباب‌بازی‌ها هم به اندازه شستشوی لباس کودک و پتوی او مهم است. پرزهای این عروسک‌ها محل مناسبی برای تجمع کثیفی‌ها و حتی حشرات میکروسکوپی هستند. همین موارد می‌تواند سلامت فرزندتان را تهدید کند، مگر اینکه کار شستشوی لباس‌های او را به درستی انجام دهید.

یک نکته جالب و کاربردی پیش از شستشوی عروسک‌های نرم کودکان این است که شب قبل از شستشو، آن را در فریزر نگه دارید تا حشرات ریز آن از بین بروند. نکات زیر را هم به خاطر داشته باشید:

  1. حین شستشوی عروسک‌های نرم نوزادان، آنها را داخل کیسه‌های پارچه‌ای قرار دهید.
  2. برای شستشو از شوینده آنتی باکتریال مخصوص کودکان استفاده کنید و لباس‌ها را با دور ملایم لباسشویی بشویید.
  3. برای از بین بردن بوی نامطبوع، پیش از اینکه عروسک را در لباسشویی بیاندازید، کمی محلول جوش شیرین روی آن اسپری کنید.
  4. موقع آبکشی هم می‌توانید کمی سرکه به آب اضافه کنید تا عروسک دوباره نرم شود.
  5. در نهایت هم اجازه دهید عروسک شسته شده در هوای آزاد به خودی خود خشک شود.

 

نکته درباره شستشوی لباس کودک: عروسک‌ها را جدا از لباس‌ها بشویید و تگ موجود روی عروسک‌ها را چک کنید تا از وجود هرگونه دستورالعمل خاص شستشو مطلع شوید.

 

سفارس خدمات ویژه خشکشویی لباس بچه گانه در تهران 

خشکشویی لباس نوزاد

 

اگر تصور می‌کنید طوماری از دستورات ویژه‌ برای شستشوی لباس نوزاد وجود دارند، کمی در اشتباه هستید. با این حال موارد خاصی هم وجود دارند که با رعایت آنها می‌توانید از پوست حساس نوزادتان محافظت کنید. در اینجا نکاتی درباره شستشوی لباس نوزادان را با هم می‌خوانیم:

 

لباس‌های تازه خریداری شده را بشویید

همان‌طور که گفته شد، لباس‌های نو ممکن است آلودگی‌هایی داشته باشند. برای محافظت از پوست نوزادتان در برابر این آلودگی‌ها، همیشه لباس نوی نوزاد خود را به درستی بشویید.

از شوینده ملایم استفاده کنید

از آنجا که پوست نوزاد شما بسیار حساس است، بهر است شوینده‌ای انتخاب کنید که فرمولاسیون آن متناسب با پوست کودکان طراحی و تولید شده باشد. خوشبختانه امروزه گزینه‌های بسیار متنوعی از این نظر وجود دارند. کافیست دنبال شوینده‌های مناسب برای پوست‌های بسیار حساس بگردید. شوینده‌های اختصاصی کودکان هم همیشه گزینه‌های خوبی هستند.

از چرخه آبکشی استفاده کنید

برای اینکه مطمئن شوید ماده شوینده به طور کامل از لباس بیرون رفته، پس از چرخه عادی شستشو، از یک چرخه آبکشی اضافی هم استفاده کنید. این کار باعث می‌شود لباس مدت بیشتری تمیز و تر و تازه باقی بماند و هرگونه بوی نامطبوع آن را نیز از بین خواهد برد.

از نرم‌کننده پارچه استفاده نکنید

همه ما می‌دانیم که نرم‌کننده پارچه برای نرم و خوشبو شدن لباس تا چه اندازه مفید است. در واقع مکانیسم اثر آن به این صورت است که لباس را با یک لایه نرم و خوشبو پوشش می‌دهد. این ماده ممکن است باعث بروز واکنش‌های حساسیتی در پوست نوزادتان شود به خصوص اگر از همان ماده‌ای استفاده کنید که سایر لباس‌ها را با آن نرم و خوشبو می‌کنید.

برچسب مراقبت از لباس را بخوانید

باید لباس نوزادتان را با آب سرد بشویید یا گرم؟ آب گرم/ داغ برای شستشوی لباس‌هایی مناسب است که بوی نامطبوعی گرفته‌اند یا باید ضدعفونی شوند. آب سرد برای شستشوی عادی لباس که کثیفی شدیدی ندارد متاسب است. با این حال فقط با مطالعه برچسب دستورالعمل شستشوی لباس می‌توانید از چنین نکته‌ای مطلع شوید و لباس نوزاد خود را به بهترین روش و با رعایت کامل همه نکات احتیاطی بشویید.

 

البته اگر مایلید به شکل حرفه‌ای‌تری آنها را بشویید، بهتر است این کار را به خدمات خشکشویی یا آبشویی بسپارید. ما در خشکشویی آنلاین لاوسته می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که لباس نوزادتان را به بهترین روش و متناسب با پوست ظریف و حساس کودک شستشو خواهیم داد. اکثر خشکشویی‌های اینترنتی برای شستشوی لباس نوزاد، گزینه‌های متنوعی ارائه می‌دهند تا والدین بتوانند روش مناسب خود را از بین آنها انتخاب کنند.

 

نکاتی درباره خشکشویی لباس نوزادان

خشکشویی لباس نوزاد

 

خشکشویی برای آن دسته از لباس‌های نوزادان که باید با رعایت نکات احتیاطی زیادی شسته شوند بسیار مناسب است. پارچه چنین لباس‌هایی ممکن است از این جنس‌ها باشد:

  • حریر
  • مخمل
  • پشم

مشکلاتی که ممکن است حین آبشویی برای این لباس‌ها به وجود آید عبارتند از آب رفتگی، از بین رفتن رنگ لباس و از ریخت افتادن لباس. همه این موارد می‌تواند باعث ناراحتی نوزاد شود. خشکشویی لباس نوزاد زمانی می‌تواند به طور خاص مفید باشد که شما یک بار لباس را در خانه آبشویی کرده‌اید و متوجه شدید که مایع شوینده باعث از بین رفتن رنگ لباس شده است.  برای جلوگیری از ایجاد آسیب بیشتر در لباس، می‌توان از خدمات خشکشویی لباس نوزاد استفاده کرد.

مزایای خشکشویی لباس نوزاد به همین موارد محدود نمی‌شود

 خشکشویی لباس نوزاد، لکه‌های سرسخت را از بین می‌برد

احتمالاً روش مورد علاقه بسیار از افراد برای شستشوی لباس نوزاد، شستن آن با دست است. خب البته این روش ایرادی ندارد اما وقتی قرار است لکه‌های سرسخت را از روی آن پاک کنید، چندان موثر به نظر نمی‌رسد. در این حالت، شستشوی دستی لباس نوزاد می‌تواند به شکنجه‌ای سخت تبدیل شود. خشکشویی روشی بهینه برای از بین بردن همه این لکه‌های سرسخت است که به هیچ وجه با شستشوی دستی یا با لباسشویی برطرف نمی‌شوند. برخلاف آبشویی، لکه‌های چرب موجود روی لباس نوزاد حین خشکشویی به شیوه‌ای قدرتمند حل می‌شوند و هیچ ردی از آنها بر جای نمی‌ماند. در این پروسه لکه‌هایی که قبلاً با آبشویی از بین نرفته‌اند، به راحتی از روی لباس پاک خواهند شد.

  • خشکشویی لباس نوزاد، ضامن کیفیت شستشو

شستشوی دستی لباس نه تنها زمان‌بر است، بلکه به هیچ وجه نمی‌توان تضمین کرد که کیفیت شستشو هم سطح رضایت‌بخشی خواهد داشت. والدین در بعضی از شرایط ممکن است بین نگهداری و مراقبت از نوزاد و شستن لباس‌های او گیر بیافتند. این وضعیت می‌تواند خیلی بغرنج شود. در نهایت به احتمال زیاد، لباس نوزاد با سرعت زیاد و با بی‌دقتی تمام شسته می‌شود تا پدر یا مادر بتواند با سرعت هر چه تمام‌تر دوباره پیش نوزادش برگردد. به جای اینکه این همه به زحمت بیفتید، خدمات خشکشویی لباس نوزاد می‌تواند گزینه بهتری برای شما باشد. خشکشویی لباس نوزاد باعث می‌شود لباس تمیز و آراسته و نرم دوباره به راحتی و بدون صرف هیچگونه زمانی به دستتان برسد. استفاده از خدمات تخصصی خشکشویی لباس نوزاد که دیگر از همه اینها بهتر است و بهترین نتایج را به همراه دارد. خشکشویی‌هایی که این خدمات را به صورت اختصاصی ارائه می‌دهند، بهترین تکنیک‌ها را برای لکه‌از بین بردن لکه‌های رایج روی لباس نوزادان می‌دانند و از این روش‌ها استفاده می‌کنند.

  • خشکشویی لباس نوزاد و تضمین از بین رفتن لکه‌ها

در نتیجه شستشوی دستی و آبشویی با ماشین لباسشویی، مقداری از لکه همجنان روی لباس نوزاد باقی می‌ماند. گاهی تکنیک از پیش خیساندن لباس در آب هم مفید واقع نمی‌شود و راهی برای لکه‌بری خانگی لباس نوزاد وجود ندارد. اجرای تکنیک‌های خشکشویی در خانه هم عملاً ممکن نیست. اما مسئولان خشکشویی‌های حرفه‌ای این کار را برای شما ممکن می‌سازند. این افراد اطلاعات گسترده‌ای درباره انواع مختلف پارچه و و لکه و نیز بهترین شوینده‌ها دارند. در این خشکشویی‌ها افرادی حضور دارند که دقیقاً می‌دانند کدام حلال برای از بین بردن کدام لکه مناسب است و در عین حال کاملاً تضمین می‌کنند که مواد انتخابی هیچ نوع تاثیر بدی بر پوست لطیف نوزاد نخواهد کذاشت.

  • خشکشویی لباس نوزاد، احتمال انتقال آلودگی را کاهش می‌دهد

وقتی لباس‌ها به صورت دستی یا با ماشین لباسشویی شسته می‌شوند، احتمالاً لباس سایر اعضای خانواده هم به صورت همزمان با لباس نوزادان شسته خواهند شد. در این حالت ممکن است از شوینده‌های قوی که مناسب لباس نوزاد نیست هم استفاده شود. بنابراین بهتر است لباس نوزاد به صورت جداگانه همراه با لباس‌های هم‌گون با خودش شسته شود. به علاوه خشکشویی مدرن، روش‌ها و رویکردهای نوینی برای شستشوی لباس نوزاد دارد که در همه حال سلامت کودک را در نظر می‌گیرد. چنین روشی در مقایسه با روش‌های قدیمی خشکشویی لباس مزایای بسیار بیشتری دارد چون دیگر خبری از حلال‌های مضر برای پوست نخواهد بود.

  • خشکشویی لباس نوزاد، عمر مفید لباس را افزایش میدهد

اکثر افراد از سپردن لباس‌هایشان به خشکشویی اجتناب می‌کنند چون به نظر آنها خشکشویی باعث فرسودگی سریع لباس می‌شود. این یک باور غلط است. بر عکس، خشکشویی یک تکنیک موثر برای از بین بردن لکه‌ها و هرگونه کثیفی از روی لباس نوزادان است آن هم به شکلی که در مقایسه با آبشویی، کمترین آسیب به لباس وارد شده و حالت و بافت و رنگ پارچه به خوبی حفظ می‌شود. به علاوه، شستشو با نهایت ملایمت هم انجام می‌شود. در این شرایط می‌توانید اطمینان داشته باشید که لباس نوزاد تا مدت‌ها حالت خود را حفظ می‌کند و به این زودی‌ها فرسوده نخواهد شد.

  • خشکشویی لباس نوزاد، از زرد شدن لباس جلوگیری می‌کند

همان طور که اشاره شد، شستشوی دستی روش چندان موثری برای از بین بردن لکه‌ها نیست. وقتی لباس‌های نوزادان که لکه چربی دارند در معرض آب با دمای بالا قرار بگیرند، امکان ایجاد رد زرد رنگ روی آنها افزایش می‌یابد. خشکشویی لباس نوزاد از وقوع این مشکل جلوگیری می‌کند.

خشکشویی لباس نوزاد

 

در انتها توجه داشته باشید که کار خشکشویی لباس نوزاد باید توسط افراد کاملاً حرفه‌ای و متخصص و با رعایت احتیاط کامل انجام شود. والدین هم باید اطمینان حاصل کنند که در صورت آبشویی، از مواد شوینده مناسب برای کودکان استفاده می‌کنند. اگر قصد دارید از خدمات خشکشویی لباس نوزاد استفاده کنید، باید نیازهای خود را به صورت شفاف به مسئولان خشکشویی اعلام کنید و اگر فرزندتان حساسیت خاصی به بعضی از مواد دارد، این مورد را هم از قلم نیاندازید.

کوتاهی در اطلاع‌رسانی این مورد می‌تواند باعث بروز خطرات بزرگی برای سلامت فرزندتان شود. خشکشویی در صورت اجرای صحیح می‌تواند به بهترین تجربه شما در زمینه شستشوی لباس نوزاد تبدیل شود و در نهایت زمان بیشتری هم برایتان ایجاد کند تا به کارهای دیگر برسید. خبر خوب اینکه امکان صرفه‌جویی در زمان با استفاده از خدمات خشکشویی اینترنتی بسیار بیشتر هم خواهد شد.

کافیست یک اپلیکیشن خشکشویی را روی گوشی تلفن همراهتان نصب کنید و در هر زمان و مکان که اراده کردید، سفارش خشکشویی خود را ثبت کنید. از دیگر مزایای خشکشویی‌های آنلاین، امکان مقایسه خدمات و تعرفه‌های خشکشویی تعداد زیادی از خشکشویی‌ها به صورت همزمان است. به این شیوه می‌توانید بدون اینکه قدمی از خانه دور شوید،

بهترین سرویس ممکن را برای شستشوی لباس فرزند دلبندتان انتخاب کنید و از هزینه‌های خدمات خشکشویی هم کاملاً مطلع شوید. اگر همچنان برای شستشوی خانگی یا خشکشویی لباس نوزاد مردد هستید، به مسئولان خشکشویی یا بخش سوالات متداول اپ خشکشویی مراجعه کنید.

با دوستان‌ به اشتراک بگذارید
مطالب مرتبط
نکات مهم برای شستشوی لباس ابریشمی

نکات مهم برای شستشوی لباس ابریشمی

لباس ها میان خانم ها و آقایان است .لباسی که از جنس ابریشم تهیه شده باشد بسیار سبک و ظریف است و معمولا به عنوان لباس مجلسی مورد استفاده قرار می گیرد .ا ...
بیشتر بخوانیم
نکات طلایی در شستن لباس های سفید

نکات طلایی در شستن لباس های سفید

لباس های سفید رنگی مناسب برای فصل تابستان هستند که در هر سنی می توان از آن استفاده کرد.لباس های سفید را می توان به سادگی با لباسهای دیگر ست کرد . زیبا ...
بیشتر بخوانیم