کاربرد اتوپرس و اتوبخار در خشکشویی

21/ژانویه/2024
ravi
جستجو

کاربرد اتوپرس و اتوبخار در خشکشویی

لباس ها نه تنها باید تمیز باشند، بلکه باید بدون چین و چروک پوشیده شوند. پارچه های چروک تحت عنوان لباس و پا پرده، زیبایی و جذابیت و خاصی ندارند. بنابراین در مراکز خشکشویی، علاوه بر شستشوی لباس، یک سری کارهای دیگری نظیر اتوکشی نیز انجام می شود و در آن جا از دستگاهیی مانند اتوپرس و اتوبخار استفاده می کنند تا لباس ها را اتو کنند.

شستشوی لباس ها مرحله آخر آن ها در خشکشویی ها نیست، بلکه باید چین و چروک آن ها صاف شود، چرا که پارچه های چروک نه تنها زیبایی ندارند، بلکه تو تن نیز قشنگ نمی شنینند. از طرفی اتو کردن لباس ها در خانه نیز امکان پذیر است، اما به لباس آسیب می زند.

زمانی که لباس های حساس با پارچه های ظریف بخواهند اتو شوند، لباس آسیب می بینند، حتی شما بعد از چند بار اتوکشی لباس های معمولی به این نتیجه رسیده اید که رنگ و بافت آن ها نیز تغییر کرده است.  همین طور یک سری از البسه مانند کت و شلوار و لباس های مجلسی، هم اتو کردن شان باید در خشکشویی ها و با دستگاه های اتو انجام شود. در ادامه به کاربرد اتوپرس و اتو بخار و اهمیت آن در خشکشویی ها می پردازیم، با ما همراه شوید.

استفاده از اتوپرس و اتوبخار

اتوپرس در مراکز خشکشویی نوعی دستگاه پرس صنعتی محسوب می شود که با آن اتو کردن خیلی ساده تر و سریع تر انجام می شود، چرا که اپراتور مقدار زیادی از پارچه ی لباس را روی دستگاه قرار می دهد و اتو می کند. همین طور این دستگاه برای اتو زدن پارچه ها و پرده ها نیز کاربرد زیادی دارد. از طرفی اتو بخار نیز یک دستگاهی کوچک تر از اتوبخار می باشد. اتو بخار معمولا برای لباس های حساس، پرده ها و لباس های تزئینی استفاده نمی شود. اتو بخار با قدرت تولید بخار، لباس ها را در زمان کم تری صاف می کند.

چه لباس هایی را با اتو بخار صاف می کنند؟

در دسته بندی انواع لباس و پارچه، یک سری از آن ها وجود دارند که بهتر است با استفاده از اتوها، صاف شوند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کاپشن های پلی استر
  2. لباس هایی که آستر پلاستیکی دارند
  3. انواع بافت
  4. ژاکت
  5. پلیور
  6. کاپشن های چرم
  7. لباس های چرمی
  8. لباس های مجلسی که روی آن ها پولک کاری شده است

 

کاربرد اتوپرس و اتوبخار در خشکشویی

 

موارد استفاده از اتو پرس

اتوپرس دستگاهی است که حجم زیادی از پارچه را در بر می گیرد. این دستگاه در خشکشویی ها باعث می شود تا بیشتر لباس ها در مرحله آخر، اتو شوند. از آن می توان برای بیشتر البسه و پارچه به خصوص پرده ها استفاده کرد و لباس های روزانه، کت و شلوار، لباس های معمولی و انواع پراهن را می توان با آن اتو زد.

دستگاه اتو پرس یک سری مزایا نیز دارد که عبارتند از:

  1. سرعت بالای اتو کردن
  2. دقت زیاد
  3. وجود کفی های بزرگ برای اتو
  4. از بین بردن کامل رگه های چین و چروک

نگاهی دقیق به اتوپرس خشکشویی

دو مدل اتوپرس داریم که یکی از آن ها خانگی، که نوع ضعیف تر اتوپرس است؛ اما دیگری صنعتی می باشد که در مراکز خشکشویی به کار می رود. اتوپرس صنعتی نوعی دستگاه برقی می باشد که برای باز کردن چین و چروک البسه مختلف به کار می رود. پایه عملکرد این دستگاه، بخار آب است که لباس ها را صاف می کند.

اتوپرس یکی از دستگاه های مهم در خشکشویی ها می باشد که می توان با تولید بخار آب، بیشتر نوع لباس ها و پارچه ها را صاف کند. این دستگاه به شکل عمودی و افتی کار می کند و می تواند انواع چین و چروک پارچه های پشمی، نخی و پارچه ای را صاف کند. همین طور اتوپرس های خشکشویی ها یک سری ویژگی ها دارند که از حمله آن ها می توان به امکان تنظیم بخار و فشار، سرعت بالا، دقت زیاد، استفاده راحت و… اشاره کرد.

نکات مهم اتوپرس خشکشویی

اتوپرس هایی که در مراکز خشکشویی به کار می روند، امکان اتصال به سیستم خشک کنی هم دارند و این قابلیت را می دهند تا لباس ها پس از در محیط خشک کن قرار بگیرند و سرعت آن ها بیشتر شود. خشکشویی لاوسته از بهترین و جدیدترین دستگاه های اتوپرس و اتوبخار بهره می گیرد.

در زمان استفاده مناسب و کاربرد بهتر اتوپرس و اتوبخار در خشکشویی ها بهتر است به یک سری نکات توجه کنید که عبارتند از:

  • لباس ها باید با توجه به بافت و رنگ شان اتو شوند.
  • مقدار بخار و فشار با توجه به نوع لباس تنظیم شود.
  • اتوپرس و اتوبخارها باید به صورت منظم بررسی شوند تا بهترین کارکرد را داشته باشند.
  • با توجه به حجم کار خشکشویی، از مدل مناسب آن ها استفاده گردد.

لاوسته خشکشویی آنلاین در تهران 

با دوستان‌ به اشتراک بگذارید