اتوشویی آنلاین

چگونگی نگهداری و شستشوی چادر مشکی

29/سپتامبر/2018
تحریریه لاوسته
جستجو

نگهداری و شستشوی چادر مشکی

برای شستشوی چادر مشکی می توانید از روش زیر استفاده کنید : اگر چادر مشکی را با مایع ظرفشویی بشویید خیلی براق تر می شود بعد از شستن نیز از نرم کننده هاله برای از بین بردن الکتریسیته آن استفاده کنید .

چادر مشکی را بهتر است با دست بشویید و آن  را در سایه خشک کنید. چادر مشکی را هرگز نچلانید .چادر مشکی را بهتر است دردرجه حرارت زیر ۶۰ درجه بشویید . چروک چادر مشکی را با بخار بگیرید. اگر خود مایل هستید که چادر مشکی را اتو کنید یک پارچه نخی مشکی بین اتو و چادر قرار دهید .

نحوه پاک کردن مارک چادر مشکی

همیشه نمی توان مارک روی چادر را پاک کرد بعضی از این مارک از مواردی هستند که پاک نمی شوند ولی به طور معمولی اگر مارک را درون دستان گرفته و به هم بسابید مارک پاک می شود .اگر مارک چادر از این طریق پاک نشد می توانید از سابیدن قند بر روی مارک استفاده کنید.

موارد مهم در شستن چادرهای مشکی مانتو فرم و مجلسی

امروزه به دلیل طراحی چادرهایی در مدل های مختلف مانند چادرهای زیپ دار شامل شال دار و لبنانی و …. استفاده از آنها بسیار متداول شده و به خصوص به دلیل طراحی منحصر به فرد بعضی از این مدل ها و آستین دار بودنشان استفاده به عنوان فرم اداری در محل کار یا مادرانی که فرزند خردسال دارند بسیار همه گیر شده .

  • این گونه لباس ها را به هیچ وجه با آب گرم بالای ۶۰ درجه نشویید بهتر است با آب سرد شسته شوند.
  • در صورت امکان آنها را با دست بشویید و خیلی چنگ نزنید و نچلانید.
  • برای خشک کردن چادر یا مانتو خود را در آفتاب پهن نکنید و در سایه پهن کنید تا خشک شود.
  • برای افزایش عمر پارچه چادر و یا مانتو های اداری و مجلسی آنها را با شامپو که مواد قلیایی کمتری دارد بشویید زیرا مواد اسیدی به پارچه این گونه لباس ها آسیب می زند و بهتر است که از مشکین شوی ها ی داخل بازار استفاده کنید.
  • استفاده از نرم کننده های لباس بعد از شستشو و برای کاهش الکتریسیته بسیار مناسب و ضروری است .

چادر مشکی را همواره به صورت وارونه اتو کنید تا روی پارچه برق نیافتد و چروک ها را حد الامکان با بخار اتوی بخار صاف کنید.

یکی از مهم ترین دغدغه های خانم های خانه دار بورشدن و کمرنگ شدن چادر یا لباسهای مشکی است

برای بالا بردن دوام رنگ لباسهای مشکی و نو ماندن آنها راه های زیادی وجود دارد.

در قدیم برای ثابت ماندن رنگ لباس مشکی از آب اسفناج پخته استفاده می شد که خیلی هم موثر بود. اما امروزه می توان از روش های دیگر استفاده کرد.

اول اینکه سعی کنید برای شستن لباسهای مشکی از آب سرد استفاده کنید. آب سرد رنگ لباس را ثابت نگه می دارد و عمر آن را طولانی می کند. در ضمن به جای استفاده از پودرها یا صابون های شوینده از شامپو استفاده کنید تا هم رنگ لباس را حفظ کنید و هم از شوره و سفیدک زدن آن جلوگیری شود. البته اگر از شوینده های مخصوص لباس مشکی استفاده کنید خیلی بهتر است. برای خشک کردن لباسهای مشکی از آفتاب تند و مستقیم بهره نبرید. موقع اتو زدن هم روی آن یک پارچه نازک بیاندازید تا از براق شدن لباس مشکی تان جلوگیری کنید.

نگهداری و شستشوی چادر مشکی

نحوه شستشوی چادر مشکی

  • با مایع ظرفشویی چادر مشکی را بشویید. اینکار باعث تمیز تر شدن و براق شدن چادر می شود.
  • بعد از شستن چادر از نرم کننده برای از بین بردن الکتریسیته استفاده کنید.
  • چادر مشکی را بهتر است با دست بشویید.
  • چادر مشکی را نچلانید.
  • چادر مشکی را در درجه حرارت زیر ۶۰ درجه بشویید.
  • با شامپویی که مواد قلیایی کمتری دارد ، شسته شود.
  • چروک چادر بهتر است با بخار ازبین رود.

وقت آن رسیده که از یک متخصص کمک بخواهید. با دانلود اپلیکیشن خشکشویی آنلاین می‌توانید به مجموعه‌ای متنوع از انواع خدمات خشکشویی دسترسی داشته باشید و به راحتی در هر ساعتی از شبانه‌روز سفارش خشکشویی خود را ثبت کنید.

با دوستان‌ به اشتراک بگذارید
مطالب مرتبط
خشکشویی فرمانیه 1

هرلباس را چقدر و چگونه باید شست؟

جنس جین چروک و کثیفی را اصلا نشان نمی دهد البته این ویژگی خوبی است زیرا شستن مداوم جین ظاهری رنگ و رو رفته و ساییده به آن می دهد.برای شستن جین از آب س ...
بیشتر بخوانیم
نکاتی مهم در خرید و نگهداری لباس

نکاتی مهم در خرید و نگهداری لباس

جا رختی سیمی به علت اینکه به مرور زمان تغییر شکل داده و قابلیت اتکا خود را از دست می دهند باعث ایجاد رد بروی لباس های شما می شوند ، بهتر است از جا رخت ...
بیشتر بخوانیم