ساده ترین روش برای پاک کردن لکه میوه از روی لباس

29/دسامبر/2022
ravi
جستجو

ساده ترین روش برای پاک کردن لکه میوه از روی لباس

معمولا لباس های روشن جذابیت و زیبایی بیشتری دارند، در مقابل امکان کثیف شدن شون هم نسبت به لباس های تیره ، بالا است، هر چقدر هم مراقب لباس های روشن باشیم، با یک غفلت به سادگی کثیف می شوند و لک روی آنها میفتد. اگه برای از بین بردن لکه های روی لباس از روش مناسبی استفاده نکنیم، ممکنه جای لکه ها روی لباس هرگز از بین نرود …

در این مقاله از سایت لاوسته روشی ساده برای از بین بردن لکه های میوه و آبمیوه به شما خواهیم گفت تا نگران لکه های این مدلی نباشید ، برای اینکه بتوانید بدون دغدغه میوه های مورد علاقه تون رو میل کنید و نگرانی از بابت لباس هایتان نداشته باشید ، چند نکته را یادآوری میکنیم !

از لک شدن لباس جلوگیری کنید

خب همه میدونیم پیشگیری بهتر از درمانه! بهتره قبل از پیدا کردن روشی برای از بین بردن لکه های میوه ، کمی مراقب باشید تا چنین لکه هایی اصلا روی لباس نیفته! میتوانید در زمان میل کردن میوه از یک پارچه سفید استفاده کنید ( جلو لباس قرار دهید)

پاک کردن لکه میوه از روی لباس

نکته طلایی برای از بین بردن لکه های میوهاز روی لباس ، داشتن سرعت عمل بالا است ( نذارید لکه های میوه به اصطلاح روی لباس خشک شود) هر چقدر این زمان کمتر باشد لکه ها سریع تر از روی لباس پاک می شود.

تکه‌های میوه را جدا کنید

خیلی ساده تا میتوانید تکه های میوه را از روی لباس جدا کنید ، وکاملا مطمن شوید که در بافت لباس تکه های میوه باقی نمانده است ، سپس لباس را پشت رو کنید ، و قسمتی که لکه ایجاد شده را زیر آب سرد بگیرید و ۱-۲ دقیقه صبر کنید تا باقی مانده های ریز میوه هم از روی لباس جدا شود. نیاز به سابیدن لکه نیست چرا که لکه با اینکار به قسمت های دیگه لباس پخش می شود.

اهمیت به آب سرد

یک قانون کلی وجود داره ، آب داغ برای از بین بردن انواع لکه ها مفید نیست ! بنابراین از آب داغ برای از بین بردن لکه میوه استفاده نکنید. فرایند شستشو زیر آب سرد باید اینقدر تکرار شودکه لکه کاملا محو شود ( میتوانید با دست ضربه هایی به لباس بزنید تا میوه از بافت لباس سریع تر خارج شود)

 

ساده ترین روش برای پاک کردن لکه میوه از روی لباس

از بین بردن لکه تمشک از روی لباس

بعد از انجام دادن مراحل بالا باید کمی پودر لباسشویی را داخل آب سرد حل کنید و سپس لباس را در این محلول بخیسانید و بعد شستشو دهید و در نهایت لباس را خشک کنید.  اگه لکه تمشک پاک نشد بایداز یک قاشق ماست استفاده کنید ( روی لکه)  بعد از مدتی لکه را با آب گرم بشورید.

از بین بردن لکه نارنگی از روی لباس

بهتر است سریع لباسهایی که با نارنگی لکه می شود رو  ۱۰ دقیقه در محلول نمک و آب‌ سرد  بگذارید و در نهایت با صابون محل لکه را شسشتو دهید. برای پاک کردن این لکه از روی لباس پشمی  باید پارچه خشک را با  آب اکسیژنه و آمونیاک آغشته کرد ( با این ترکیب روی لکه ضربه بزنید تا پاک شود)

از بین بردن لکه خرمالو روی لباس

ابتدا بافت لباس را کاملا از خرمالو خالی کنید در مرحله بعد با یک پارچه تمیز خیس(سفید) روی لکه بزنید تا محل لکه کم رنگ تر شود – و در انتها لباس را با  پودر و آب بشورید. اگه لکه کاملا از بین نرفت باید برای شسشتو از آب و آمونیاک اینبار استفاده کنید.

از بین بردن لکه آب آلبالو از لباس

۲ روش ساده برای پاک کردن لکه آلبالو ۱- روی محل لکه کمی نمک بریزید و ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس  لباس را با آب گرم بشورید. ۲- از ترکیب جادویی استفاده کنید( سرکه یا آبلیمو را با شیر مخلوط کنید ) ۱۰-۱۵ دقیقه بذارید لباس در این محلول باشد – درنهایت لباس را با اب گرم شسشتو دهید.

 

استفاده از خشکشویی آنلاین و معتبر

اگه به هر دلیل در منزل نخواستید لکه های میوه رو از بین ببرید یا نگران خراب شدن لباس های گران قیمت تون هستید ، میتونید از یک خشکشویی آنلاین و معتبر کمک بگیرید تا کاملا حرفه ای و بدون آسیب رسیدن به لباس ، لکه ها را از بین ببرند.

با دوستان‌ به اشتراک بگذارید