اتوشویی آنلاین

پاک کردن لکه رنگ از روی لباس

26/سپتامبر/2018
تحریریه لاوسته
جستجو

پاک کردن لکه رنگ از روی لباس

پاک کردن لکه رنگ از روی لباس : برای پاک کردن لکه رنگ از روی لباس باید سریع عمل کرد. لکه های تازه که هنوز به داخل بافت لباس نفوذ نکرده اند راحت تر پاک می شوند . اگر لکه ای رنگ به روی لباستان ریخت و یا پاشید ، خیلی سریع آن را با آب بشویید.

رنگ ها را بشناسید

ابتدا رنگ ها را بشناسید تا بدانید از چه ماده ای برای پاک کردن رنگ استفاده کنید . رنگ هایی با پایه آب به نسبت رنگ های پایه روغنی راحت تر تمیز می شوند. رنگ های روغنی مدت زمان بیشتری مرطوب می مانند و این فرصت بیشتری به شما برای تمیز کاری می دهد. هر وسیله ای که احساس می کنید برای تمیزکاری و لکه بری احتیاج دارید را دم دستتان بگذارید .

لیبل لباسها را بررسی کنید تا بدانید حلال های رنگ به لباس آسیب نمی زند.

رنگهایی با پایه آب

معمولا رنگ های آب پایه به وسیله الکل تمیز می شوند . بهترین نوع الکل برای این کار الکل ۹۱ % ایزوپروپیل است . ابتدا لکه رنگ را به وسیله آب گرم و مواد شوینده بشویید. اگر لکه تازه باشد بیشتر  اثر لکه با همین کار پاک می شود اگر هنوز مقداری از لکه باقی مانده بود ، بهتر است با یک مسواک آغشته به الکل روی لکه را پاک کنید اگر باز هم پاک نشد این کار را مدام انجام دهید و میزان بیشتری الکل مصرف کنید . وقتی لکه کاملا پاک شد میزان اضافی الکل را به وسیله یک دستمال مرطوب پاک کنید و بعد آن را خشک کنید.

اگر الکل ایزوپروپیل در دسترس نبود می توانید به جای آن از آستون استفاده کنید.

رنگ های پایه روغنی

حلال رنگ های پایه روغن معمولا بنزین است و معمولا هم پاک کردن این رنگ ها از روی لباس بسیار سخت تر است . برای پاک کردن این نوع لکه از روی لباس نیاز به دستکش و ماسک فیلتر دار خواهید داشت زیرا بنزین ماده ای خطرناک است .ممکن است به پوست و ریه شما آسیب بزند . حتما در فضای باز این کار را انجام دهید . یک تکه دستمال حوله ای را در زیر لکه قرار دهید تا بنزین را به خود بکشد . مقدار کمی از بنزین را روی لکه مورد نظرتان بریزید تا سطح روی آن را خیس کند سپس با استفاده از یک تکه پنبه سعی کنید تا لکه را از روی لباس پاک کنید . این کار را تا زمانی انجام دهید تا کاملا لکه از بین برود . وقتی لکه از بین رفت لباس را بشویید.

خشکشویی انلاین لاوسته ۲۴

با دوستان‌ به اشتراک بگذارید
مطالب مرتبط
چگونگی شستن حوله

نحوه صحیح نگهداری و شستشوی حوله

نحوه صحیح نگهداری و شستشو حوله ها می تواند نقش زیادی در سلامت ما ایفا کند.حوله ها به خاطر نگه داشتن رطوبت در خود می توانند محلی بسیار عالی و ایده آل ب ...
بیشتر بخوانیم
خشکشویی فرمانیه 1

هرلباس را چقدر و چگونه باید شست؟

جنس جین چروک و کثیفی را اصلا نشان نمی دهد البته این ویژگی خوبی است زیرا شستن مداوم جین ظاهری رنگ و رو رفته و ساییده به آن می دهد.برای شستن جین از آب س ...
بیشتر بخوانیم