نحوه شستشوی تشک خوشخواب

09/ژانویه/2023
ravi
جستجو

نحوه شستشوی تشک خوشخواب بدون هزینه +ترفندهای طلایی

معمولا هر انسانی یک سوم عمرش را در رختخواب میگذراند ، پس بهداشت محل خواب بسیار مهم است. بهتر است قبل از شستشو تشک خوشخواب ،ابتدا ملحفه آن کاملا با مواد شوینده شسته شود ، حتما برچسب های روی تشک رو بررسی و مطالعه کنید ، ممکن است دستور العمل شستو صحیح روی آن درج شده باشد …

مراحل شستشو تشک به صورت اصولی در سایت لاوسته- خشکشویی آنلاین تهران

 

شستشو تشک خوشخواب

ابتدا به سراغ ملحفه خواهیم رفت ، چرا که لایه اول تماس با بدن انسان است و نظافت آن بسیار ضروری است ، اگه ملحفه سفید است و لکه دارد باید از لکه برها کمک بگیرید سپس ملحفه را با ماشین لباسشویی بشویید ( با دست هم امکان پذیر است)

غبار گیری سطح تشک

قبل از شستشو باید به کمک جاروبرقی سطح تشک را به خوبی تمیز کنید ،  سطح رو و زیری تشک کاملا غبارگیری شود ( صرفا به سطح رویی اکتفا نکنید)

از بین بردن لکه های تشک

اگه تشک لکه خاصی نداشته باشد،مراحل شستشو بسیار ساده است. اما اگه لکه ای روی سطح تشک باقی مانده باشد باید ابتدا لکه ها رو پاک کنید.

سه قانون طلایی : ۱- به محض ایجاد لکه روی تشک برای از بین بردن آن اقدام کنید ، نذارید لکه ها کهنه شود.۲- حتما قبل  استفاده از لکه برها به برچسب های روی تشک دقت کافی داشته باشید. ۳- مواد لکه بر رو روی قسمت کوچکی از تشک امتحان کنید و اگر جواب داد روی کل لکه ها از آن استفاده کنید.

 

از بین بردن بوی نامطبوع تشک

بعد از قبار گیری و از بین بردن لکه ها حالا نوبت از بین بردن بوی نامطبوع تشک است ، کافی است کمی پنجره ها رو باز کنید و اجازه دهید هوای تازه به تشک برسد (۱-۲ ساعت) اگر بو از بین نرفت باید از روش دیگه ای استفاده کنید ( استفاده از جوش شیرین : مقداری از این ماده را روی سطح تشک بپاشید و کمی صبوری کنید و در نهایت مواد جوش شیرین رو از روی تشک پاک کنید و دوباره به تشک هوای تازه بدهید.

شستشو تشک در منزل

اگه جنس تشک از  فوم باشد کار شستشو پیچیده نیست ، چرا که این تشک ها روکش دارن و به راحتی از تشک جدا شده و شسته می شود.امابرای سایرتشک ها باید مقداری آب گرم را با مواد شوینده ترکیب کنید و در نهایت روی سطح تشک اسپری کنید.

بعداز چنددقیقه به کمک اسفنج نرم  سطح تشک را تمیز کنید (سرکه سفید هم میتواند جایگزین مایع شوینده باشد)

با یک دستمال میکروفایبر به آرامی سطح تشک را خشک خشک کنید و اجازه دهید تشک در معرض هوای تازه قرار بگیرد( باز کردن درب وپنجره)

هرگز از آب داغ برای شستشو تشک استفاده نکنید چرا که به قسمت های فلزی و فنر های تشک آسیب میزند و ممکن است کیفیت تشک به شدت پایین بیاید.

 

اگه به هر دلیلی نتوانستید تشک خوشخواب تان را تمیز کنید میتوانید با کارشناسان خشکشویی آنلاین لاوسته تماس بگیرید تا بر اساس نوع لکه و شرایط تشک، به صورت رایگان راهنمایی شوید.

با دوستان‌ به اشتراک بگذارید