اتوشویی آنلاین

با ویژگی شوینده‌های خشکشویی پرده آشنا شوید

20/دسامبر/2020
جستجو

با ویژگی شوینده‌های خشکشویی پرده آشنا شوید: پاکیزگی و بهداشت یکی از اجزای لاینفک هر انسانی است و میل به تمیزی در هر فردی وجود دارد. کثیف بودن لوازم خانه و بخش‌های مختلف منزل نیز بسیار ناخوشایند است. به همین دلیل است که افراد از روش‌های مختلفی برای تمیز کردن این وسایل استفاده می‌کنند.

با ویژگی شوینده‌های خشکشویی پرده آشنا شوید

پرده یکی از مهم‌ترین اجزای دکوراسیون هر خانه‌ای است که تاثیر زیادی بر ظاهر خانه دارد. آلوده بودن پرده‌ها موجب تاثیر منفی در دکور منزل می‌شود. در نتیجه، باید از روش‌های مناسب جهت تمیز کردن آن بهره برد. توجه داشته باشید که یکی از پرطرفدارترین روش‌ها خشکشویی پرده است.

در این روش از مکانیزم خاصی جهت شستن پرده‌ها استفاده می‌شود و نتایج آن نیز مورد توجه و جالب است. از آنجا که با استفاده از این روش پرده‌ها به خوبی شسته می‌شوند، دیگر شاهد لکه‌های موجود بر آنها نخواهیم بود. یکی از پرسش‌هایی که برای اکثر افراد پیش می‌آید این است که در این روش از چه شوینده‌هایی جهت از بین بردن ناپاکی‌ها و کثیفی‌ها استفاده می‌شود.

بررسی این مورد خالی از لطف نخواهد بود. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی بیشتر شوینده‌های خشکشویی پرده بپردازیم. شما نیز بهتر است با ما همراه باشید و ابهامات خود را رفع کنید.

شوینده‌های خشکشویی پرده

بسیاری از افراد شست‌وشوی پرده‌های خود را به کارکنان خشکشویی می‌سپارند. استفاده از روش‌های معمول نظیر خشکشویی، کمک زیادی به خانواده‌ها در نظافت منازل و لوازم آن می‌کند. از آنجا که پرده نیز جزو مهم‌ترین وسایل خانه است، در شستن آن باید از باکیفیت ترین و مطمئن ترین مکانیزم و مواد شوینده استفاده شود.

مسئله‌ای که در رابطه با خشکشویی پرده از اهمیت بالایی برخوردار است، شوینده‌های مخصوصی است که برای تمیز کردن و از بین بردن لکه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که هر کدام از این موارد تاثیر زیادی در شست و شوی پرده‌ها دارد. با این اوصاف، شناخت شوینده‌ها و موارد مصرف و همچنین تاثیر آنها بر لکه‌ها از مهم‌ترین اقداماتی است که باید مورد بررسی قرار گیرد. به همین دلیل است که ما قصد داریم در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع بپردازیم.

خشکشویی پرده و شوینده‌های آن

همانطور که در بالا اشاره شد، خشکشویی پرده یکی از پرطرفدارترین روش‌های موجود جهت تمیز کردن پرده‌ها و خلاصی از ناپاکی‌ها است. استفاده از دستگاه‌ها و شوینده‌های مخصوص موجب تمیزی بیشتر پرده‌ها در زمان شستشوی آنها می‌شود. این مکانیزم به هیچ وجه قابل مقایسه با شستشوهای خانگی نیست و تفاوت های زیادی با آن دارد.

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث تمایز قابل توجه میان این دو روش شده است، استفاده از شوینده‌های جداگانه است. در خشکشویی پرده از مواد شوینده مخصوص و کاربردی تر استفاده می‌شود. در حالی که در شستشوی خانگی از مواد شوینده معمول استفاده می‌شود. در ادامه به بررسی برخی از شوینده‌های خشکشویی پرده و ویژگی‌های آنها پرداخته ایم.

مواد شوینده خشکشویی و خصوصیات آنها

استفاده از شوینده‌های مخصوص در خشکشویی پرده باعث تمیزی بیشتر و به دنبال آن رضایت مشتریان شده است. انواع مختلفی از مواد جهت تمیز کردن لکه‌های گوناگون پرده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. متداول‌ترین موادی که در شستشوی پرده‌ها به کار می‌رود شامل موارد زیر است:

  • سکاپور؛
  • پرکلرواتیلن؛
  • نفت.

سکاپور

جهت آشنایی بیشتر با شوینده‌های خشکشویی پرده بهتر است در ابتدا با ویژگی‌های این مواد آشنا شوید. سکاپور یکی از مواد شوینده ای است که در خشکشویی پرده مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویژگی بارز این ماده از بین بردن لکه‌های روغنی، دودی و عرق است. به همین دلیل است که استفاده از آن در شستن پرده تاثیر گذار است. البته لازم به ذکر است که استفاده خانگی این ماده منع شده است و تنها باید توسط خشکشویی ها مورد استفاده قرار گیرد.

پرکلرواتیلن

یکی از بهترین و معروف ترین مواد شوینده ای که در خشکشویی پرده مورد استفاده قرار می‌گیرد، پروکلرواتیلن است. به عبارتی خشکشویی ها از این ماده به جای آب برای شستشوی پرده‌ها استفاده می‌کنند. از آنجا که آب به بافت پارچه آسیب می‌رساند، پرکلرواتیلن جایگزین آن می‌شود و لکه‌های موجود بر پرده را نابود می‌کند.

خصوصیت مهم این ماده قابلیت از بین بردن لکه‌ها و حفظ بافت پارچه است. در نتیجه، با استفاده از پرکلرواتیلن دیگر جای نگرانی بابت از بین نرفتن لکه‌ها و همچنین مرطوب بودن پارچه وجود ندارد. علاوه بر آن، پرده‌هایی که با پرکلرواتیلن خشکشویی می‌شوند، چروک نخواهند شد و بافت پارچه ثابت خواهند ماند و به زودی خشک می‌شود.

جالب است بدانید که ترکیب سکاپور و پرکلرواتیلن یکی از بهترین مواد موجود جهت از بین بردن چربی و لکه‌ها از روی پرده‌ها است. با این روش، تمامی لکه‌های روغنی که ناشی از پخت و پز و مواردی از این دست است، از بین خواهند رفت و پرده ای تمیز و بی نقص به شما تحویل داده خواهد شد.

نفت

شاید برایتان تعجب آور باشد اما جالب است بدانید که یکی دیگر از شوینده‌های خشکشویی پرده نفت است. ویژگی نفت در شستشوی بهتر و از بین بردن لکه‌های موجود بر پرده‌ها است و در بعضی موارد لازم است که از آن جهت حصول نتیجه بهتر استفاده شود. البته توجه داشته باشید که این ماده با تتراکلرید کربن ترکیب می‌شود و برای جلوگیری از آتش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

پرده یکی از مهم‌ترین لوازم منازل است که زیبایی خاصی را به دکوراسیون هر خانه می بخشد. کثیفی و موجود لکه‌های مختلف بر پرده موجب ظاهر زشت خانه می‌شود. به همین جهت باید از روش‌های مناسب جهت شستشوی پرده‌ها استفاده شود. زیرا عدم توجه در زمان شستن پرده‌ها ممکن است به آنها آسیب برساند.

یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای شستشوی پرده خشکشویی است. در این روش از شوینده‌ها و دستگاه های خاصی استفاده می‌شود و شوینده‌های خشکشویی پرده از خصوصیات خاصی برخوردار هستند. اطلاع از ویژگی های هر کدام از آنها خالی از لطف نخواهد بود.

به همین دلیل ما در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته ایم. شما نیز بهتر است به آن نگاهی بیندازید. در صورت نیاز به بهره مندی از خدمات خشکشویی نیز بهتر است از خدمات سایت لاوسته ۲۴ بازدید کنید.

با دوستان‌ به اشتراک بگذارید