آموزش از بین بردن لکه روی لباس کودک

26/دسامبر/2022
ravi
جستجو

آموزش از بین بردن لکه روی لباس کودک به زبان ساده …

به معنای واقعی یکی از سخت ترین کارهای دنیا ، تمیز نگه داشتن لباس کودکان است ، یکی از دغدغه های مادران ، پاک شدن  لکه های روی لباس کودکان بعد از شستشو است که معمولا به آسانی از بین نمیرود.

شاید لباس های کودکان بعد از شستشو تمیز شود اما لکه های باقی مانده روی لباس ، کودک را شلخته و کثیف نشان میدهد که این خوشایند والدین نیست ، ما در سایت لاوسته به شما کمک میکنیم به سادگی از شر این لکه های زشت روی لباس کودکان خلاص شوید…

انواع لکه‌های روی لباس نوزاد

در گام اول باید نوع لکه را شناسایی کنید تا متناسب با آن اقدام کنید ، معمولا لکه های روی لباس کودکان ، لکه های غذایی است اما گاهی ممکن است لکه های دیگه ای مثل قطره آهن – انواع مولتی ویتامین ها – لکه های ادرار یا مدفوع کودک و … باشد.

 

از بین بردن لکه شیر از روی لباس نوزاد

غذای غالب کودکان شیر است و بیشترین لکه ها مربوط به ریختن شیر روی لباس کودک است که در نهایت لکه‌های زرد رنگی را به وجود میاورد که کمی ظاهر بدی هم دارد. برای پاک کردن لکه های شیر باید لباس نوزاد را با شوینده‌های آنزیم‌دار داخل آب خیس کنید ( ۱۰-۱۵ دقیقه صبر کنید) وسپس لباس را شستشو دهید. ( توصیه میکنیم با بستن پیشبند از ریختن شیر روی لباس کودک جلوگیری کنید)

از بین بردن مواد بهداشتی از روی لباس کودک

معمولا به دلایل مختلفی برای کودکان از کرم و چرب کنندهای پوست استفاده می شود ، گاهی این مواد بهداشتی روی لباس کودک میریزد که در نهایت لکه های زشتی رو به نمایش میگذارد . برای شستشو این مدل لکه ها ابتدا باید روی محل لکه مقداری نمک بپاشید و صبر کنید تا روغن مواد بهداشتی جذب شود و سپس با آب و صابون  لباس را شستشو دهید. نکته طلایی اینه که لباس را خوب آب بکشید تا در تار و پود لباس کودک اثری از مواد شوینده باقی نماند ( ممکن است حساسیت پوستی ایجاد کند اگر مواد شوینده کامل از لباس خارج نشود)

 

از بین بردن لکه ادرار و مدفوع از روی لباس کودک

پاک کردن این لکه ها حس خوبی ندارد ، مخصوصا اگر کودکان غدا بخورند! برای پاک کردن مدفوع ابتدا آن را از لباس جدا کنید و سپس با آب و صابون لباس را کامل شستشو دهید ( ۲ مرتبه) برای پاک کردن لکه ادرار باید لباس کودک را با آب سرد آب بکشید و سپس لباس را به لباسشویی منتقل کنید و با مواد شوینده معمولی آن را شستشو دهید ( البته نباید بذارید مدت زیادی از لکه ادرار روی لباس بگذرد)

 

اگه لکه های لباس کودک با ترفند ها پاک نمیشود باید از  لکه‌بر‌هایی که از رنگ محافظت میکند استفاده کنید!!!

 

نکات مهم

۱-برای از بین بردن لکه  های لباس کودک مستقیم به سراغ لباسشویی نروید ، ابتدا با دست مقداری شستشو دهید و لکه ها را کم رنگ کنید و سپس از لباسشویی استفاده کنید.

۲- لباس های کودک را جدا در لباسشویی بیندازید و از شوینده های مخصوص لباس کودکان استفاده کنید تا از حساسیت پوستی جلوگیری کنید.

۳- اگر شوینده های شیمیایی برای کودک شما حساسیت ایجاد میکند میتوانید از جوش شیرین برای شستشو استفاده کنید. البته جدیدا شوینده هایی در بازار موجود است که  مواد حساسیت‌زا در آن به کار نرفته میتوانید از آنها استفاده کنید…

۴- هرگز از مواد شیمیایی قدرتمند یا سفیدکننده‌ها برای شستشو لباس کودکان استفاده نکنید چرا که پوست کودک حساس و لطیف است و برای آنها مضر است.

 

میتوانید برای از بین بردن لکه های لباس کودک +اسباب بازی کودکان به صورت حرفه ای از خشکشویی لباس نوزاد نیز استفاده کنید!!!

با دوستان‌ به اشتراک بگذارید